پیوند ها
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اختلال بیش فعالی و نقص توجه
خصوصیات محصول:
منابع فارسی و انگلیسی دارد.
ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
رفرنس دهی استاندارد دارد.
کاملترین در سطح اینترنت
دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
گارانتی بازگشت وجه دارد.
فرمت : doc
تعداد صفحات : 30
بخشی از متن :
اختلال بیش فعالی و نقص توجه
اختلال کاستی توجه و بیش فعالی نوعی اختلال مزمن و شدید در رشد روانی است که ریشه در رفتارهای بی توجهی، بی قرارانه و براساس انگیزش آنی دارد. شروع آن در اوایل کودکی، یعنی پیش از 7 سالگی است و تقریباً همیشه قبل از 5 سالگی و اغلب پیش از دو سالگی مشخص می شود. معمولاً تا دوران نوجوانی و بلوغ ادامه یافته و شخص را در معرض پاره ای از نابهنجاری های رشدی-شخصیتی قرار می دهد. پیامدهای مضر آن شامل نقص قانون و سایر رفتارهای آزاراشی اجتماعی و عدم موفقیت در مدرسه می شود. مطالعات طولی نشان می دهد که رفتارهای بی قرارانه و بی توجهی، خطری قابل گسترش است. این رفتار فقط نشانه ای از یک مجموعه مشکلات بنیادی نیست. به همین دلیل، درمان رفتارهای به شدت بیش فعالانه هدف اصلی در خدمات سلامت روانی کودک است(بشیری، 1386).
اختلال کاستی توجه و بیش فعالی (انجمن روانپزشکی آمریکا، 1995)شامل سه طبقه مهم: بیتوجهی،بیشفعالی و تکانشگری است.بیتوجهی با توجه انتخابی محدود(توجه بـه مـحرک نامربوط یا پرتکننده حواس و چشمپوشی از محرک مربوط) و فقدان توجه مداوم(توانایی حفظ توجه در طول زمان)مشخص شده است(داگلاس، 1972). کودکان دارای این اختلال به آسانی حواسپرت گردیده و از تکالیفی که نیازمند توجه نمودن برای زمـانی طـولانی است،اجتناب میکنند. بیشفعالی با فعالیت بالای حرکتی نشان داده میشود. به نظر میرسد کودکان مبتلا به ADHD در متوقف ساختن فعالیتهای خود در موقعیتهای موردنیاز ناتوانند. آنها به حد افراط تکان خورده، نمیتوانند آرام بازی کـنند و دسـتها یا پاهایشان اغلب بیقرار و ناآرام است. تکانشگری با فقدان کنترل در موقعیتهایی که مستلزم توجه کنترلشده یا یک تکلیف سازمانیافته است،مشخص میشود. کودکان مبتلا به ADHD تمایل دارند به اولین فـکری کـه وارد ذهـنشان میشود پاسخ دهند، آنها پیـامدهای رفـتارشان را بـه حد کافی در نظر نمیگیرند و برای به تعویق انداختن ارضای نیازهای خود با مشکل روبهرو میشوند. این سه ویژگی مهم ADHD لازم نیست بـهطور هـمزمان یـا به میزان یکسانی نشان داده شود(توکلی زاده، 1387).
..............
منابع فارسی :
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ و حجازی، الهه. (1392). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
سلطانی کوه بنایی، سکینه. (1388). بررسی و مقایسه رشد مهارت های حرکتی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با دانش آموزان عادی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دوره هفدهم، شماره چهارم: 23-12.
شوشتری، مژگان؛ ملک پور، مختار؛ عابدی، احمد؛ اهرمی، راضیه. (1390). اثربخشی مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های توجهی بر میزان توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی /تکانشگری. روانشناسی بالینی، شماره 11: 28-17.
صاحبان، فاطمه؛ امیری، شعله؛ کجباف، محمد باقر؛ عابدی، احمد. (1389). بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی، بر کاهش نشانه های کمبود توجه در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان. تازه های علوم شناختی، سال 12، شماره 1: 58-52.
علیزاده، حمید. (1386). اختلال توجه و فزونکنشی.تهران:انتشارات رشد.
غنی زاده، احمد. (1387). شیوع علائم اختلال بیش فعالی و نقص توجه در کودکان پیش دبستانی شهر شیراز. مجله پزشکی ایران، 11 (6): 624-618.
قمری گیوی، حسین؛ نریمانی، محمد؛ و محمودی، هیوا. (1391). اثر بخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه /بیش فعالی. مجله ناتوانی های یادگیری، دوره ی 1، شماره 2: 115-98.
کوثری، سعید؛ کیهانی، فاطمه؛ حمایت طلب، رسول و عارب عامری، الهه. (1391). بررسی تاثیر یک برنامه فعالیت های بدنی منتخب بر رشد مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی (ADHD) و کودکان اوتیسم (HFA). رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی، شماره 10: 60-45.
محب، نعیمه؛ امیری، شاهرخ و بهروش، عاطفه. (1392). اثر بخشی بازی درمانی کوتاه مدت ساختاری بر علایم اختلال نقص توجه-بیش فعالی کودکان پیش دبستانی (6 ساله). فصلنامه آموزش و ارزش یابی. سال ششم، شماره 22: 43-27.
منابع لاتین
American psychiatric association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Text revision. 4thed. Washington D.C: American psychiatric association press: 312-25.
Barenberg, J., Berse,T., & Dutke, S. (2011). Executive functions in learning processes: Do they benefit from physical activity?Educational Research Review, 6, 3: 208–222.
Barkley R.A.(1997). Attention-defieit hyperactive disorder: A handbook For diagnosis and treatment (2nd ed).New York: Guilford, 6 (1), 12-16.
Barkley, R. A. (1981). Hyperactive children: A handbook for diagnosis and treatment. New York: Guilford Press.
Barkley, R. A. (1997). Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions: Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121(1), 65-94.
Barkley, RA. (1998). Attention- Deficit/ Hyperactivity Disorder. A Handbook for diagnosis and treatment. Newyork: Guilford press, 12(3), 145-150.
Best, J. R. (2010).Effects of physical activity on children’s executive function: Contributions of experimental research on aerobic exercise. Develop Rev; 30(4): 331-51.
Bressel, E. Yonker, JC. Kras J and Heath EM. (2007). "Comparison of static dynamic balance in female collegiate soccer, basketball and gymnastics athletes". J Athl Train. 42(1): PP: 42-6.
Chow, S., Hsu, Y., Henderson, S.E., Barnett, A. and Kai, Lo. S. (2006). "The Movement ABC: a cross-cultural comparison of pre-school children from Hong Kong, Taiwan, and the USA". Journal of Adapted Physical Activity Quarterly, 23, PP: 31-48.
Coolidge, F. L., Thede, L. L., & Young. S. E. (2000). Heritability and the comorbidity of attention deficit hyperactivity disorder with behavioral disorders and executive function deficits: A preliminary investigation. Developmental Neurophysiology, 17(3), 273-287.
Cools, W., Martelaer, K.D., Samaey, C., & Andriees, C. (2008). Movement skill assessment of typically developing preschool children: A review of seven movement skill assessment tools. Journal of Sports Science and Medicine, 8, PP: 154-168.
Davids, E., &Gastpar, M. (2005). Attention deficit hyperactivity disorder and borderline personality disorder. Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry;29(6):865-77.
Dawson, P., Guare, R. (2004). Executive Skills in Children and Adolescents Second Edition A Practical Guide to Assessment and Intervention. New York: The Guilford Press.
Deák, G. O. (2000). The Growth of Flexible Problem Solving: Preschool Children Use Changing Verbal Cues to Infer Multiple Word Meanings. JOURNAL OF COGNITION AND DEVELOPMENT, 1(2), 157–191
Emck C, Bosscher R, Beek P, Doreleijers T. (2009). Gross motor performance and self-perceived motor competence in children with emotional, behavioural, and pervasive developmental disorders: a review. Dev Med Child Neurol; 51(7): 501-17.
Fabiano, G. A., Chacko, A., Pelham, W.E, Jr., Robb, J., Walker, K.S, Wymbs, F, et al. (2009). A comparison of behavioral parent training programs for fathers of children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Behav Ther; 40(2): 190-204.
مبلغ قابل پرداخت 22,000 تومان
برچسب های مهم
نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...
حجم فایل : 2.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 23 بنام خدا راینو پلاستی تعریف: رینو به معنای بینی و پلاستی یعنی فرم دادن به بینی.رینو پلاستی یعنی عمل جراحی زیبایی بینی.رینو پلاستی می تواند باعث کوچک یا بزرگ شدن بینی شده‚شکل نوک بینی و پهنای بینی را تغییر داده ... ...
حجم فایل : 2.6 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 50 بنام خدا اینترا آئورتیك بالون پمپ اینترا بالون پمپ یك دستگاه اختصاصی كمكی قلب میباشد در این روش یك كاتتر بالون دار را از طریق شریان فمورال وارد آئورت نزولی كرده و در هنگام سیستول بطن و انقباض بطن چپ وهنگام بسته ... ...
با POCKET OPTION یک معاملهگر حرفهای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معاملهگری میخواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمیخواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معاملهگر مبتدی انجام میدهد بررسی سایتهای مختلف معامله آنلاین ... ...
دانلود پاورپوینت پزشکی ( بیوشیمی بارداری biochemistry of pregnancy ) (۳۴ اسلاید انگلیسی و فارسی) پروتئينهاي اختصاصي بارداري متعددي وجود دارد كه همگي از تروفوبلاستها نشئت ميگيرند كه رايجترين آنها كه مورد اندازهگيري قرار ميگيرد هورمون HCG است. اين هورمون پس از سنتز به ... ...
حجم فایل : 2.7 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 52 طيف سنجي نشر شعله اي ،جذب اتميو فلوئورسانس اتمي 1 2 هدف کلی:آشنائی با مبانی نظری , دستگاهوری و کاربردهای روشهای فوق اين روشها برای اندازه گيريهای کمی وتجزيه وتحليل عناصر بسيار متداولند نشر شعله اي (Flame ... ...
حجم فایل : 194.2 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 17 بنام خدا عنوان ارائه : ماشین برداشت پنبه پنبه چینها :کابینها (اتاقکهای ) راحت : در ماشین پنبه چین 9970 کابین John Deere Gardtm تعبیه شده و در ماشین پنبه چین 9996 کابین Comfort Gardtm تعبیه شده است . کابین ... ...
حجم فایل : 546.8 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 16 بنام خدا ریاضی سوم تجربیآهنگ متوسط و لحظه ای آهنگ متوسط :در تابع f(x) اگر مقدار x تغییر کند ، مقدار f(x) نیز تغییر می کند .یعنی تغییرات f(x) وابسته به تغییرات x است . x را متغیر مستقل و f(x) را متغیر وابسته ... ...
نمونه گزارش کارآموزی جهت دوره کارشناسی عمران، معماری یا ساختمان. این فایل در قالب word تهیه شده و تصاویر تمامی مراحل پروژه در آن گنجانده شده است. پروژه دوره کارآموزی یک پروژه بازسازی ساختمان شمالی دو طبقه قدیمی دارای عملیات سفت کاری و نازک کاری به همراه نما و حیاط و ورودی ... ...
حجم فایل : 575.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 32 بنام خدا 1 آشنایی با توزیع های مختلف لینوکس 2 توزیع لینوکس چیست؟ 3 سیر پیدایش توزیع های لینوکس تمایل برنامه نویسان به نوشتن سیستم عاملتوزیع های اولیه در سطح دانشگاهی:MCC Interim Linux ,1992,University Of ... ...
حجم فایل : 999.4 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 25 Agroinoculation به نام خدا مقدمه انتقال ژن فرآیندی است که طی آن، قطعه مشخصی از DNA به درون سلولها وارد میشود.به انتقال هدایت شده ژن از یک موجود زنده به موجود زنده دیگر و تلفیق و بیان پایدار آن ژن در ژنوم ... ...
آنتی دوت های رایج در مسمومیت همراه با دوز دارو ها و توجهات پزشکی و پرستاری ... ...