پیوند ها
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع خودکارآمدی
تعداد صفحات : 30
فرمت : doc
بسیار کامل
بخشی از متن:
خودکارآمدی و انگیزش
نظريه هاي معاصر انگيزش با تمركز بر فرآيندهاي شناختي و عاطفي، چنين بيان مي كنندكه اين فرآيندها، اعمال انسان را برمي انگيزند، جهت دهي مي كنند و تداوم مي بخشند. يكي از فرآيندهاي انگيزش به نام «خودكارآمدي ادراك شده» مي باشد. خودكارآمدي، به باورهاي افراد در مورد قابليت هاي خود در يادگيري و انجام رفتار در سطحي معين مربوط مي شود(بندورا،1986،1997). تحقيقات زيادي نشان داده اند كه خودكارآمدي برانگيزش، يادگيري و پيشرفت تحصيلي تاثيرمي گذارد( پاجارس،1996،شانك،1995، ترجمه ی کبیری، 1385، ص:59).
دانش آموزاني كه در يادگيري و انجام تكليف، احساس كارآمدي دارند، در مقايسه با دانش آموزاني كه نسبت به قابليت هاي يادگيري خود شك و ترديد دارند، در سطح بالاتري پيشرفت مي كنند، آماده تر هستند، با جديت بيشتري فعاليت مي كنند و استقامت بيشتري نيز دارند.
به طور کلي يافته ها نشان مي دهند که باورهاي خودکارآمدي در انتخاب رشته تحصيلي و تصميمات شغلي دانشجويان کالج تاثير مي گذارند. دانشجويان، رشته ها و مشاغلي را انتخاب مي کنند که احساس مي کنند در آن توانمندتر هستند و از رشته ها و مشاغلي که احساس مي کنند در آن ها کمتر توانمند هستند، اجتناب مي کنند.
زماني كه محيط، از نظر غني سازي فعاليت هاي مورد علاقه اي كه حس كنجكاوي بچه ها را تحريك مي كنند، آماده شد و چالش هايي را كه بچه ها مي توانند از عهده ي آنها برآيند، مهيا ساخت، دانش آموزان براي دست و پنجه نرم كردن با فعاليت، انگيزه پيدا مي كنند و در نتيجه، نحوه فراگيري اطلاعات و مهارت هاي جديد را ياد مي گيرند.
هم سالان نیز بر خودكارآمدي دانش آموزان تاثيرمي گذارند. مشاهده ي افرادي كه مشابه باشخص وموفق نيز هستند، مي تواند خودكارآمدي مشاهده گر را تقويت كند و او را براي انجام تكليف برانگيزد (شانك،1987 ترجمه کبیری، 1385، ص:59).
گروه هاي همسال، جامعه پذيري انگيزش را بالامي برند. تغييرات انگيزشي بچه ها در طول سال تحصيلي، به طور دقيق به وسيله عضويت درگروه هاي هم سال، در ابتداي سال تحصيلي پيش بيني مي شود (كيندرمن،مك كولام وگيبسون،1996). بچه هايي كه به گروه هاي «بيش انگيخته» مي پيوندند، در طول سال تحصيلي به طور مثبتي تغيير مي كنند. در نقطه مقابل، درگروهاي كم تر برانگيخته، به طور منفي تغيير مي يابند.
........................
...............
.......
پیشینه
تحقيقات خارجی :
تئوري شناختي اجتماعي معتقد است که خودکارآمدي به طور قوي بر انتخاب افراد، تصميم گيري و ميزان کوششي که صرف مي کنند و اين که چه مدت در مواجه شدن با چالش ها پشتکار به خرج مي دهند، تاثير دارد. (بندورا، 1989) لنت و بروان، لارکين 1986-1984، کروپل، 1997 و زيمرمن نيز ارتباط قوي بين ادراک خودکارآمدي، ادراک فرد از نظم بخشي، فرايند نظم بخشي و پيشرفت تحصيلي را نشان داده است.
پنتربچ (1195) همچنين در يک پژوهش ديگر به منظور بررسي خودهاي احتمالي يا ادراک افراد از آنچه که ممکن است در آينده باشند و تاثير آن ها در خودکارآمدي، نشان داد که خودهاي احتمالي بر روي خودکارآمدي تاثير مي گذارد. پاجارس نيز دريک تحليل مسير نشان داد که کفايت و اطمينان به خود دانش آموزان اثر مستقيم قوي در عملکرد همچنين يک اثر مستقيم در خودکارآمدي دارد(به نقل از پاجارس،1995).
...............
.........
....
تحقیقات داخلی:
نتايج تحقیق لواسانی و همکاران در پژوهشی با هدف شناسايي اثر آموزش راهبردهاي خودنظم بخشي بر راهبردهاي يادگيري، خودکارآمدي و اهداف پيشرفت دانش آموزان دختر مردود در درس رياضي (و با استفاده از دو گروه آزمایش و گواه) نشان داد که آموزش خودنظم بخشي بر اهداف پيشرفت اثر معناداري داشته است، بدين معنا که در گروه آزمايشي، در مقايسه با گروه کنترل، جهت گيري هدفي تجربي بيشتر و جهت گيري هاي عملکردي کمتر شده است. همچنين، گروه آزمايشي، به صورت معناداري خودکارآمدي و راهبردهاي يادگيري بالاتري را پس از آموزش در مقايسه با گروه کنترل نشان دادند( لواسانی، 1387، ص: 45). میرکمالی و حسینی در پژوهشی به بررسی رابطه ی بین روحیه و خودکارآمدی پرداخته اند؛ یافته های پژوهش حاکی از ان است که بین روحیه مدرسان مراکز تربیت معلم و خودکارآمدی آنان رابطه ی مثبت مناداری وجود دارد( میرکمالی، 1387، ص: 133).
فهرست منابع
منابع داخلی
......................
............
.....
مبلغ قابل پرداخت 22,000 تومان
برچسب های مهم
حمن الرحیم کسب درآمد از اینترنت روزانه تا 2/000/000 میلیون تومان تضمینی و تست شده ☆☆ آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای 50/000/000میلیون ماهانه پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته، 100% حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست شده☆☆ جدید ترین دوره کسب ... ...
حجم فایل : 66.0 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 18 بنام خدا غربالگری ناهنجاریهای جنین هدف ازمشاوره 1.اختلالات کروموزومی(تریزمی)2.این سندرم تصادفی درهربارداری اتفاق می افتد3.اگرسابقه فامیلی وقبلی هم نباشداحتمال وجوددارد4.باافزایش سن اتفاق می افتدالف:20تا29سال ... ...
حجم فایل : 9.0 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 43 بنام خدا فارسی چهارم دبستان(شیر و موش / هفت مروارید سرخ / مَثل) آشنایی با فرهنگ گذشت و بخشش و ثمرات آن پیام درس خفته یعنی :1) بیداری 2) خوابیدن 3) خواب 4)بیدار سوالات چهار گزینه ای درس « حول و حوش » با کدام ... ...
به نام خدا این بار با آموزش رفع ریپورت تلگرام با شما هستیم دارای 4 روش کاملا متقاوت با روش هایی که در سایت ها هست رفع ریپورت - رفع بلاک - رفع مسدودیت از گروه و ..... کاملا متفاوت (دلیت اکانت و .. نیست) روش اول روش ویژه ای است که اولین منتشر کنندش هستیم و من جای دیگر ... ...
خلاصه درس مونتاژ مکانیکی دانلود خلاصه درس مونتاژ مکانیکی دانلود پاور پوینت خلاصه درس مونتاژ مکانیکی مونتاژ مکانیکی خلاصه و پاورپوینت درس مونتاژمکانیکی تاريخچه مونتاژ قطعات توليدي روشهاي مختلف مونتاژ سيستم هاي انتقال قطعات در خط مونتاژ و ............ نوع فایل ... ...