پیوند ها
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع خودکارآمدی
تعداد صفحات : 30
فرمت : doc
بسیار کامل
بخشی از متن:
خودکارآمدی و انگیزش
نظريه هاي معاصر انگيزش با تمركز بر فرآيندهاي شناختي و عاطفي، چنين بيان مي كنندكه اين فرآيندها، اعمال انسان را برمي انگيزند، جهت دهي مي كنند و تداوم مي بخشند. يكي از فرآيندهاي انگيزش به نام «خودكارآمدي ادراك شده» مي باشد. خودكارآمدي، به باورهاي افراد در مورد قابليت هاي خود در يادگيري و انجام رفتار در سطحي معين مربوط مي شود(بندورا،1986،1997). تحقيقات زيادي نشان داده اند كه خودكارآمدي برانگيزش، يادگيري و پيشرفت تحصيلي تاثيرمي گذارد( پاجارس،1996،شانك،1995، ترجمه ی کبیری، 1385، ص:59).
دانش آموزاني كه در يادگيري و انجام تكليف، احساس كارآمدي دارند، در مقايسه با دانش آموزاني كه نسبت به قابليت هاي يادگيري خود شك و ترديد دارند، در سطح بالاتري پيشرفت مي كنند، آماده تر هستند، با جديت بيشتري فعاليت مي كنند و استقامت بيشتري نيز دارند.
به طور کلي يافته ها نشان مي دهند که باورهاي خودکارآمدي در انتخاب رشته تحصيلي و تصميمات شغلي دانشجويان کالج تاثير مي گذارند. دانشجويان، رشته ها و مشاغلي را انتخاب مي کنند که احساس مي کنند در آن توانمندتر هستند و از رشته ها و مشاغلي که احساس مي کنند در آن ها کمتر توانمند هستند، اجتناب مي کنند.
زماني كه محيط، از نظر غني سازي فعاليت هاي مورد علاقه اي كه حس كنجكاوي بچه ها را تحريك مي كنند، آماده شد و چالش هايي را كه بچه ها مي توانند از عهده ي آنها برآيند، مهيا ساخت، دانش آموزان براي دست و پنجه نرم كردن با فعاليت، انگيزه پيدا مي كنند و در نتيجه، نحوه فراگيري اطلاعات و مهارت هاي جديد را ياد مي گيرند.
هم سالان نیز بر خودكارآمدي دانش آموزان تاثيرمي گذارند. مشاهده ي افرادي كه مشابه باشخص وموفق نيز هستند، مي تواند خودكارآمدي مشاهده گر را تقويت كند و او را براي انجام تكليف برانگيزد (شانك،1987 ترجمه کبیری، 1385، ص:59).
گروه هاي همسال، جامعه پذيري انگيزش را بالامي برند. تغييرات انگيزشي بچه ها در طول سال تحصيلي، به طور دقيق به وسيله عضويت درگروه هاي هم سال، در ابتداي سال تحصيلي پيش بيني مي شود (كيندرمن،مك كولام وگيبسون،1996). بچه هايي كه به گروه هاي «بيش انگيخته» مي پيوندند، در طول سال تحصيلي به طور مثبتي تغيير مي كنند. در نقطه مقابل، درگروهاي كم تر برانگيخته، به طور منفي تغيير مي يابند.
........................
...............
.......
پیشینه
تحقيقات خارجی :
تئوري شناختي اجتماعي معتقد است که خودکارآمدي به طور قوي بر انتخاب افراد، تصميم گيري و ميزان کوششي که صرف مي کنند و اين که چه مدت در مواجه شدن با چالش ها پشتکار به خرج مي دهند، تاثير دارد. (بندورا، 1989) لنت و بروان، لارکين 1986-1984، کروپل، 1997 و زيمرمن نيز ارتباط قوي بين ادراک خودکارآمدي، ادراک فرد از نظم بخشي، فرايند نظم بخشي و پيشرفت تحصيلي را نشان داده است.
پنتربچ (1195) همچنين در يک پژوهش ديگر به منظور بررسي خودهاي احتمالي يا ادراک افراد از آنچه که ممکن است در آينده باشند و تاثير آن ها در خودکارآمدي، نشان داد که خودهاي احتمالي بر روي خودکارآمدي تاثير مي گذارد. پاجارس نيز دريک تحليل مسير نشان داد که کفايت و اطمينان به خود دانش آموزان اثر مستقيم قوي در عملکرد همچنين يک اثر مستقيم در خودکارآمدي دارد(به نقل از پاجارس،1995).
...............
.........
....
تحقیقات داخلی:
نتايج تحقیق لواسانی و همکاران در پژوهشی با هدف شناسايي اثر آموزش راهبردهاي خودنظم بخشي بر راهبردهاي يادگيري، خودکارآمدي و اهداف پيشرفت دانش آموزان دختر مردود در درس رياضي (و با استفاده از دو گروه آزمایش و گواه) نشان داد که آموزش خودنظم بخشي بر اهداف پيشرفت اثر معناداري داشته است، بدين معنا که در گروه آزمايشي، در مقايسه با گروه کنترل، جهت گيري هدفي تجربي بيشتر و جهت گيري هاي عملکردي کمتر شده است. همچنين، گروه آزمايشي، به صورت معناداري خودکارآمدي و راهبردهاي يادگيري بالاتري را پس از آموزش در مقايسه با گروه کنترل نشان دادند( لواسانی، 1387، ص: 45). میرکمالی و حسینی در پژوهشی به بررسی رابطه ی بین روحیه و خودکارآمدی پرداخته اند؛ یافته های پژوهش حاکی از ان است که بین روحیه مدرسان مراکز تربیت معلم و خودکارآمدی آنان رابطه ی مثبت مناداری وجود دارد( میرکمالی، 1387، ص: 133).
فهرست منابع
منابع داخلی
......................
............
.....
مبلغ قابل پرداخت 22,000 تومان
برچسب های مهم
طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...
حجم فایل : 964.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمایش شماره 6 : آزمايش تراكم خاك بسمه تعالی آزمايشگاه مكانيك خاك اساتيد محترم : جناب آقاي مهندس ملاباشي جناب آقاي دکتر متين جناب آقاي بهادرياعضاء گروه : محمد مهدي حاجي زماني ... ...
مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح انواع ... ...
حجم فایل : 851.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 24 1 بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch 2 Switch 3 توپولوژی چیست؟ نحوه کابل بندی درشبکه های کامپیوتری را توپولوژي می گویندانواع آن1- توپولوژي خطی یا BUS 2- توپولوژي حلقه ای یا Ring3- توپولوژي ستاره ای یا ... ...
پکیج تست کنکور علوم انسانی شامل تمامی دروس ویرایش جدید شامل آزمونهای سنجش شامل تمامی دروس دهم ویازدهم و پیش دانشگاهی متوسطه تست کنکور انسانی شامل تک تک دروس وهمچنین تست جامع کل دروس انسانی آزمونهای قلم چی کنکور 95 قیمت این پکیج بسیار بالا میباشد که ما برای استفاده ... ...
حجم فایل : 2.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 39 بنام خدا تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن تجزیه و تحلیل تجربی پایایی و روایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن چکیده در طول سال های متمادی ، حسابداران مدیریت در طراحی ... ...
طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...
حجم فایل : 539.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 13 بنام خدا هندسه سال دوم دبیرستانفصل 3(تالس در مثلث) قضیه تالس و نتایج آن :قضیه تالس : اگر پاره خطی موازی با یکی از اضلاع مثلث طوری رسم شود که دو ضلع دیگر را قطع کند ، در این صورت نسبت پاره خط های ایجاد شده روی ... ...
دعای فرج امام زمان (عج) وکتور کورل 12دعای فرج برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...