فروش پروپزال مقاله روش تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرح توجیهی پاورپوینت کارآموزی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 190
  • بازدید کل : 149662

پیوند ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان


مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان

  • نابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت
  • دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

فرمت : doc

تعداد صفحات : 37

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان

بخشی از متن :

تعریف اختلالات رفتاری کودکان با توجه به مفهوم بهنجاری

تشخیص رفتار بهنجار از نابهنجار اغلب مشکل است. هرچند برای تعریف رفتار بهنجار چندین مدل ارائه شده است اما هیچ یک از تعاریف ارائه شده آن‌قدر جامع نیست که همه موارد نابهنجار یا اختلالات روانی یا رفتاری را در بر گیرد. بنابراین در این مورد اتفاق نظر کلی وجود ندارد (اتکینسون و همکاران، 2006).

در آسیب‌شناسی روانی کودکان و نوجوانان نیز بحث از بهنجار و نابهنجار و تعیین مرز مشخص بین این دو کار آسانی نیست. قرار گرفتن کودک در فرایند رشد، رسش و تغییرات قابل مشاهده در رفتارهای عاطفی، شناختی و هیجانی این مشکل را دو چندان می‌کند و ناتوانی کودک در قضاوت بین درست و نادرست و عدم کنترل برخی رفتارهای خود، تصمیم‌گیری در مورد رفتارهای او را دشوار می‌سازد. در اکثر موارد تفاوت بین رفتار بهنجار و نابهنجار در کودکان بوضوحی که در مورد بزرگسالان تعیین می‌شود قابل تعیین نیست. تمام کودکان گاه‌گاهی رفتار غیر انطباقی مانند شب ادراری یا حملات قشقرق نشان می‌دهند. چنین رفتاری ممکن است نتیجه استرس خاص بوده و پاسخی بهنجار در مرحله خاصی از رشد باشد. پیت[1] (1998) کودک با اختلال رفتاری را کودکی می‌داند که رفتارهایش به اندازه‌ای نا مناسب است که شرکت او در کلاس باعث از هم گسیختن حواس یا آشفتگی ذهنی سایر همسالان باشد و نیز فشاری بیش از حد به معلم وارد کند. بر طبق نظر هرینگ (1993) کودکی که به علت جسمی یا تاثیرات محیطی به طور مزمن دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشد، کودکی با اختلال رفتاری است:

1- ناتوانی در یادگیری متناسب با بهره هوشی، توانایی حسی- حرکتی و رشد فیزیکی

2- ناتوانی در پاسخ‌گویی به شرایط زندگی روزمره

3- ناتوانی در ایجاد و حفظ روابط اجتماعی مناسب

4- رفتارهای افراطی (فعالیت بیش از اندازه، بیش‌فعالی و یا رفتارهای افسرده‌گونه و گوشه‌گیرانه).

کرک (2001) رفتاری را انحرافی و واجد اختلال تلقی می‌کند که ضمن نامتناسب بودن با سن فرد، شدید، مزمن یا مداوم بوده و گستره آن شامل رفتارهای بیش‌فعالی و پرخاشگرانه تا رفتارهای گوشه‌گیرانه است. ویژگی این رفتارها این است که اولا تاثیر منفی بر فرایند رشد و انطباق مناسب با محیط کودک دارد ثانیا مزاحمت برای زندگی دیگران را بوجود می‌آورد(سیف نراقی و همکاران،1384).

ملاک‌های اختلال رفتاری

با توجه به تعاریف فوق‌الذکر، اختلال رفتاری نیز نوعی رفتار نابهنجار می‌باشد که در اینجا

ملاک‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس نظریات مختلف، برای تفکیک رفتار بهنجار از اختلال رفتاری چندین ملاک وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

1- تناسب با سن

کودکان در سنین گوناگون به گونه‌های متفاوت رفتار می‌کنند. بنابراین کسانی که با کودکان کار می‌کنند باید با دامنه رفتار در سنین مختلف آشنا باشند تا بتوانند رفتار بهنجار را از نابهنجار تفکیک کنند. به عبارت دیگر از جایی که کودکان به سرعت و غیرمنتظره تغییر می‌کنند، نمی‌توان کارکرد آنان را بدون در نظر گرفتن هنچارهای سنی . رشدی ارزیابی کرد(نلسون و همکاران،2003).

2- تداوم

هنگام بررسی درباره اختلالات رفتاری کودکان همواره باید دقت کرد که رفتار دشوار از چه زمانی شروع شده، چه نوسانی داشته و به چه صورت ادامه داشته است. با توجه به اینکه بعضی از رفتارهای دشوار کودکان در مراحل خاصی از رشد بروز می‌کند، از این‌رو زمانی می‌توان آن‌ها را اختلال نامید که بعد از این دوره رشد نیز ادامه داشته باشد. برای مثال مکیدن انگشت در دوره شیرخوارگی یک عمل طبیعی محسوب می‌شود، ولی اگر این عمل در مراحل بعدی رشد به شدت ادامه یابد و منجر به بروز مشکلات دیگر از جمله گوشه‌گیری، پرخاشگری و غیره شود، اختلال محسوب می‌شود(نلسون و همکاران،2003).

3- هنجارهای اجتماعی- فرهنگی

شاید جامع‌ترین ملاک برای قضاوت در مورد اختلالات رفتاری کودکان نقش هنجارهای اجتماعی- فرهنگی باشد که سال‌ها قبل توسط انسان شناسی به نام بندیکت[2] (1934) به صورتی موثر شرح داده شده است. وی پس از مطالعه وسیعی که در مورد فرهنگ‌های مختلف به عمل آورد ابراز داشت که هر جامعه رفتارهای معینی را انتخاب می‌کند که مناسب آن است و افراد خود را به گونه‌ای پرورش می‌دهند که طبق آن عمل کنند. افرادی که بر اثر موضع‌گیری‌های قبلی، سرشت، خلق و خو و یا تجربه‌های اکتسابی این رفتارها را از خود بروز ندهند، اجتماع آن‌ها را افرادی کج‌رو و منحرف می‌شناسد. انحراف این افراد همیشه نسبت به معیارهای اجتماع سنجیده می‌شود. هنجارهای فرهنگی، در مورد کودکان و بزرگسالان هر دو مصداق دارد (نوابی‌نژاد،1387).

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان


[1] Pate

[2] Benedicate

منابع فارسی :

آجیل چی، ب. (1387). تأثیر آموزش مهارت‌های فرزندپروری در کاهش تنیدگی مادران و فرزندان و افزایش حرمت خود کودکان. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.

خرازی، پریسا. (1380). بررسی رابطه بین شیوه‌های فرزندپروری مادران و عزت نفس کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.

ذاکری رازلیقی، مرضیه. (1384). بررسی رابطه ابزارگری هیجانی و کنترل هیجانی با شادکامی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا، تهران دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی.

کاظمیان مقدم، کبری، و مهرابی زاده هنرمند، مهناز .(1388). . روانشناسی و دین، سال دوم، شماره چهارم، ص 157-174

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان

منابع غیر فارسی

Akinboye, J. (2002). Correlates of Testing Time, Age and Sex in the Nigerians, Performance on the Torrance Test of Creativity. Journal of Psychological Research. 26, 1-5.

Aaron Resch, J, Gerardo Mireles, Michael R. Benz, Cheryl Grenwelge, Rick Peterson, Dalun Zhang. (2010). Giving Parents a Voice: A Qualitative Study of the Challenges Experienced by Parents of Children With Disabilities. Rehabilitation Psychology, Volume 55, Issue 2,, Pages 139-150.

Avid, E., Griffin,C., & Brough, S. (2000). Parents` construction of the "problem" during assessment and diagnosis of their child for an autistic spectrum disorder. Journal of Health Psychology, 5 (2), 241-245.

Baas, M, Carsten K. W. & Nijstad, A.(2011). When Prevention Promotes Creativity: The Role of Mood, Regulatory Focus, and Regulatory Closure. Journal of Personality & Social Psychology; Vol. 100 Issue 5, p794-809, 16p.

Bartlet, T. M. C. (2005). Factor associated with attachment in international adoptation. Unpublishing Doctorate Thesis. Kansas State University: USA.

aumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of early adolescence, 11, 56-95.

Baumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of early adolescence, 11, 56-95.

Baxter, C., Cummins, R. A., & Yiolitis, L. (2000). Parental stress attributed to disabled family members: A longitudinal study. Journal ofDevelopmental Disability, 25(2), 105-119.

Benson, P. R. (2010). Coping, distress, and well-being in mothers of children with autism. Research in Autism Spectrum Disorders. 4 (2), 217–228.

Brobst, J.B., Clopton, J.R, Hendrick, S.S. (2009). Parenting children with autism spectrum disorders: The couple’s relationship. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 24(1), 38-49.

Cantor, N. and Sanderson, C. A. (1999). Life task participation and well-being: The importance of taking part in daily life. New York, US.: Russell Sage Foundation.

Coplan, R. J., reichel, M., rowan, K. (2009). Exploring the associations between maternal personality, child temperament, and parenting: A focus on emotions. Personality and Individual Differences. 46 :241–246

Corsini , R . J.(2005). Handbook of Innovative Therapy.John wiley and sons Inc.

Costa, P. T., and McCrae, R. R. (2005). Influence of extroversion and neuroticism on subjective well-being: happy and unhappy people. J. Pers. Soc. Psychol., 38, 668-678.

Cox W. M. and Klinger, Eric, (2011). Handbook of motivational counseling: Goal-Based Approaches to Assessment and Intervention with Addiction and Other Problems, Second Edition. John Wiley & Sons.

Darling, N. (1999). Parenting style and its correlates. ERIC Digest. Champaign, IL: ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education. (ERIC Document No. ED427896). Also available: http://ericeece.org/pubs/digests/1999/darlin99.html

Enten, R. S. & Golan, M. (2009). Parenting styles and eating disorder pathology. Journal of Appetite.52 : 784-787.

Estes, A., Munson, J., Dawson, G., Kohler, E., Zhou, X., Abbott, R. (2009). Parenting stress and psychological functioning among mothers of preschool children with autism and developmental delay. Autism, 13(4), 375-387.

Fayers PM, Machin D. (2000). Quality of Life Assessment, Analysis and Interpretation, John Willy, New York.

  • Thinking Skills and Creativity, Volume 6, Issue 2, Pages 114-121.

Glasgow, K.L., Dornbusch, S.M., Troyer, L., Steinberg, L. & Ritter, P.L. (1997). Parental styles, adolescent’s attributions, and educational outcomes in nine heterogeneous high schools. Child development, 68, 3: 507-529.

Gibson, J.L., Ivancevich, J.M. and Donnelly, J.H. (2004). Organizations: Behavior, Structure, processes. (10 th ed). NewYork: MCGrow- Hill/ Irwin.

Hastings, R. P., Kovshoff, H., Ward, N. J., Espinosa, F., Brown, T., & Remington, B. (2005). Systems analysis of stress and positive perceptions in mothers and fathers of pre-school children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 35(5), 635-644.

Haycraft, E. & blissett, J. (2010). Eating disorder symptoms and parenting styles. Journal of Appetite. 54: 221-224.

Herring S., Gray K., Taffe J., Tonge B., Sweeney D. & Einfeld S. (2006) Behaviour and emotional problems in toddlers with pervasive developmental disorders and developmental delay: associations with parental mental health and family functioning. Journal of Intellectual Disability Research, 50(12), 874–882.

Higgins, D. J., Bailey, S.R., & Pearce, J. C. (2005). Factors associated with functioning style and coping strategis of families with a child with autism spectrum disorder. Sage Publications and the National Autism Society, 9(2), 125-137.

Kaplan, M. and Maddux. J.E. (2002). Goals and Marital Satisfaction: Perceived Support for Personal and Collective Efficacy for Collective Goal. Journal of Social and Clinical Psychology, 21(2) , 157- 164.

King, C. R., & et al. (2006). Quality of life from nursing and patient perspective. theory , research, practice .Boston :john and Bartlett.

Kroodsma, L. (2007). An educational workshop for parents of children with Asperger Syndrome. . Dissertation Abstracts International. (ProQuest document).

Katanin, S. et al. (2001). Childhood temprement and mother’s child rearing attitude. European Journal of personality. Vol 17 p. 249-265.

Keang Ieng,V (2008).Developing creativity and promoting social harmony: the relationship between government, school and parents’ perceptions of children’s creativity in Macao-SAR in China, Early Years, Vol. 28, No. 2, July 2008, 149–158.

Lazarus, R. S. & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal and coping. New York: Springer.

Mash, E.J., & Johnston, C. (1990). Determinations of parenting stress: Illustrations from families of hyperactive children and families of physically abused children. Journal of Clinical Child Psychology, 19(4), 313-328.

Miller, M. & Gerard, d. (2005). Family influence in the development of creativity in children, Journal of Personality and Social Psychology, 66, 950-967.

Onder, A. & Gulay, H. (2009). Reliability and validity of parenting styles & dimensions questionnaire. Procedia Social and Behavioral Sciences,1 : 508-514.

Rodgers, A. Y. (1998). Multiple sources of stress and parenting behavior. Children and Youth Services Review, 20(6), 525-546.

Seijts, H., Lattam, G. P. ,Tasa, A., and Lattam, B. W. (2004). Goal setting and goal orientation: An integration of two different yet related literatures. Academy of management Journal, 47, 227- 249.

Sheldon, K. M. & Houser – Marko.( 2001). Self concordance goale attainment and the pursuit of happiness: can there be an uward spiral? Journal of Personality and Social Psychology, 80, 152- 162.

Webester-Stratton, C. (1990). Stress: A potential disruptor of parent perception and family interactions. Journal of Clinical Child Psychology, 19(4), 302-312.

Pratt, M. W. (2003). Mothers and fathers teaching 3-yearolds: Authoritative parenting and adult scaffolding of young childrens learning. Developmental Psychology, 36, 6, 832-839.

Towe-Goodman, N. R., & Teti, D. M. (2008). Power assertive discipline, maternal emotional involvement, and child adjustment. Journal of Family Psychology, 22,648–651.

Xie, Q. (2004). Parenting style and childrens school achievement in China., New York. (ERIC Document Reproduction Service No. ED396819).


مبلغ قابل پرداخت 22,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

حجم فایل : 442.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 10 بنام خدا تاریخ ایران وجهان 2 اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار اوضاع اجتماعی:جمعیت ایران – 5 تا 6 میلیون نفر – 12- 40 درصد ایلات- 40 درصد روستانشینان- 20 درصد شهر نشین – شهر های مهم – گروه ها ... ...

کتاب فوق العاده زیبای نام باد جلد اول از سه گانه حماسه شاهکش اثر پاتریک راتفوس (The Name Of the Wind)

کتاب فوق العاده زیبای نام باد جلد اول از  سه گانه حماسه شاهکش اثر پاتریک راتفوس (The Name Of the Wind)

The Name of the Wind (The Kingkiller Chronicle #1) by Patrick Rothfuss Rating: 4.55/5 Genre: Fantasy , Epic Fantasy language: English Format: PDF & EPUBLiterary Awards: ALA Alex Award (2008), The Quill Award for Science Fiction/Fantasy/Horror (2007), Sakura Medal for ... ...

20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری بهتر

20  نکته در مورد نقش  تغذیه در  مطالعه و یادگیری بهتر

حجم فایل : 54.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 12 به نام خداوند بخشنده و مهربان 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری بهتر اسلاید های زیر با عنوان 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری بهتر و آمادگی بیشتر در کنکور به منظور استفاده ی دانش ... ...

اصول و طرز کار دستگاههاي پالس اكسيمتر

اصول و طرز کار  دستگاههاي پالس اكسيمتر

حجم فایل : 772.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 35 اصول و طرز كار دستگاههاي پالس اكسيمتر مقدمهمكانيسم انتقال اكسيژن در بدنروشهاي اندازه گيري ميزان اكسيژن خونپالس اكسيمتركاليبراسيوننگهداري پيشگيرانهايرادات روتينملاحظات خريد فهرست دستگاه پالس اكسيمتر مقدمه در ... ...

نحوه محاسبه پوشش ایمن سازی

نحوه محاسبه پوشش ایمن سازی

حجم فایل : 1.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 13 نحوه محاسبه پوشش ایمن سازی سه ماههشش ماهه نه ماهه دوازده ماهه فرمول محاسبه پوشش ایمن سازی 3 ماهه شهرستان تعداد کودکان واکسینه شدهجمعیت هدف(کودکان زیر یکسال) 123 100 × × فرمول محاسبه پوشش ایمن سازی6 ماهه شهرستان ... ...

استخراج دینامیک کامل سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های پیشرفته و کلاسیک

استخراج دینامیک کامل سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های پیشرفته و کلاسیک

حجم فایل : 208.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 9 بنام خدا 1 استخراج دینامیک کامل سیستم هلی کوپتر و طراحی کنترل کننده های پیشرفته و کلاسیک 2 مدل­سازی، خطی­سازی و طراحی کنترل پیش­بین در سیستم هلی­کوپتر اهداف این پروژه می باشند. روند شبیه سازی دینامیک این سیستم ... ...

پایان نامه آماده عربی درباره حقوق اساسی (القانون الدستوری)

پایان نامه آماده عربی درباره حقوق اساسی (القانون الدستوری)

بسمه تعالی   پژوهش آماده به زبان عربی درباره حقوق اساسی با عنوان «القانون الدستوری» مناسب برای اساتید حقوق جهت تدریس درس حقوق اساسی (القانون الدستوري)   سرفصل ها: المطلب الأول :القانون الدستوري تعريفه واهميته المطلب الثاني :معنى الدولة واركانها المطلب الثالث : ... ...

تعيين ساختار سه بعدي پروتئين بر اساس توالي اسيدهاي آمينه

تعيين ساختار سه بعدي پروتئين بر اساس توالي اسيدهاي آمينه

حجم فایل : 257.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 18 بنام خدا 1 2 تعيين ساختار سه بعدي پروتئين بر اساس توالي اسيدهاي آمينه 3 فهرست آشنايي با پروتئين و ساختارهاي آنتعريف مسالهکارهاي انجام شدهکارهاي آيندهنتيجه‌گيري و زمان‌بندي 4 آشنايي با پروتئين و ساختارهاي آن 5 ... ...

داروهاي ضد افسردگي

داروهاي ضد افسردگي

حجم فایل : 137.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 35 بنام خدا www.rdaneshmand.com www.rdaneshmand.com داروهاي ضد افسردگي www.rdaneshmand.com داروهاي ضد افسردگي به‌ نكات‌ زير در ارتباط‌ با‌ داروهاي‌ ضد افسردگي‌توجه‌ كنيد:1) داروهاي‌ ضد افسردگي‌ در حالت‌ معمول‌ ... ...

وکتور کورل 12 اذان

وکتور کورل 12 اذان

وکتور کورل 12 اذان  . همراه با اعراب . وکتور کورل اذان برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . طرح برداری قابل برش توسط دستگاه برش شبرنگ و حکاکی توسط لیزر ... ...

1مدیریت توسعه تامین کنندگان

1مدیریت توسعه تامین کنندگان

حجم فایل : 2.0 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 18 بنام خدا ارزيابي و ارتقاء تامين كنندگان مديريت توسعه تامين كنندگان(فرايند P-2-4) بر مبناي دو استراتژي محور ساپكو با نام هاي ” بهينه سازي و سيستماتيك نمودن فرايند انتخاب تامين كنندگان“ و ” ارتقاء و پرورش هدفمند ... ...

فروش پروپزال مقاله روش تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرح توجیهی پاورپوینت کارآموزی ...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما